نشست رسانه ای  سیفی رییس میراث و.. استان یزد (4)

مکان یابی موزه ملی منطقه کویر در یزد  انجام شد


یزدفردا "مهندس سیفی رییس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان یزد ظهرامروز طی یک نشست رسانه ای برنامه های این سازمان در دهه مبارکه فجر و همچنین عید نوروز را تشریح کرد .

به گزارش یزدفردا :رئیس سازمان میراث فرهنگی استان یزد: موزه ملی منطقه کویر شامل شاخصه‌ های زندگی و فرهنگی مردم هفت استان کویری کشور دراستان یزد راه‌ اندازی می شود .

به گزارش خبرنگار یزدفردا ،مهندس سیفی در نشست خبری خود از پایان مطالعات مکان یابی این موزه خبر داد و افزود :مکان این موزه واقع در بلوار فقیه خراسانی بعد از دروازه قران یزد  مکان یابی شده و اعتباراتی هم اختصاص داده شده است .

 سیفی اظهار داشت: در این موزه تمامی شاخصه‌ های زندگی در مناطق کویری اعم از آداب و رسوم، فرهنگ، گونه‌ های گیاهی و جانوری و ... از استان‌ های یزد، سمنان، قم، کرمان، سیستان و بلوچستان، اصفهان و خراسان جنوبی به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه تعداد موزه‌ های استان یزد به زودی به 28 مورد خواهد رسید، افزود: تا سال 84 در استان یزد 14 موزه وجود داشت که این تعداد در سال جاری به 19 واحد رسیده است و 9 موزه دیگر نیز هم‌ اکنون در دست احداث است که با این وجود تمامی شهرستان های استان یزد از موزه برخوردار می شوند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا